piątek, 31 sierpnia 2012

Lange Nacht der Museen - Berliner Dom.

Czas na wyznanie - zakochałam się w Katedrze Berlińskiej. :D I oficjalnie ogłaszam ją najpiękniejszym budynkiem Berlina (no, dobra, może na równi z Wieżą Telewizyjną, na punkcie której mam lekką obsesję, o czym kiedyś jeszcze przekonacie się na własnej skórze xD). Nie dość, że budynek ten jest intrygujący z zewnątrz, to oglądając jego wnętrze, można poczuć zawrotów głowy z nadmiaru piękna - Berliner Dom to absolutny must-see dla każdego turysty w Berlinie. :)

Po wyjściu z Humboldt Box rozsiadłam się w Lustgarten (który był tak zatłoczony jak na poniższym zdjęciu)...
... żeby oglądać video mapping na elewacji katedry. Świetna sprawa! Przez to doświadczenie jeszcze bardziej nie mogę się doczekać Festiwalu Świateł w październiku. :)
Następnie weszłam do wnętrza katedry - i opadła mi szczęka. Dawno nie widziałam tak pięknego kościoła!
W katedrze znajdują się też grobowce Hohenzollernów. Niestety, są otoczone kratami, więc nie jest łatwo zrobić im przyzwoite zdjęcie.
Następnie udałam się na kopułę katedry. Była to jednocześnie droga na galerię, dlatego pojawił się tam taki historyczny napis ("Schody dla dworzan, dyplomatów, członków Bundesratu, Reichstagu, Herrenhausu i Landtagu oraz dla wysokich urzędników"). ;)
Widok z galerii.
Po drodze na kopułę znajduje się także niewielka wystawa dotycząca historii katedry.
Nasi tam byli (o ile erasmusowców można nazwać naszymi xD)!
Widoki z kopuły. Na Fernsehturm i Rotes Rathaus...
 ... Unter den Linden...
 ... i Museum Insel.
 A że robi się kółko dookoła kopuły, to poniżej Wieża Telewizyjna po raz drugi. :D
Na szczycie można też podziwiać z bliska zdobienia...
... a czasem zdarzają się też malownicze księżycowe noce. ;)

Podsumowując - I < 3 Berliner Dom! :D


Translation/Übersetzung

I visited Berliner Dom. This is the best landmark in Berlin!

Ich habe Berliner Dom besichtigt. Das is die beste Sehenswürdigkeit in Berlin!